Múlt-kor

Bejegyezte: Bejja , 2009. április 25., szombat 10:40

Mivel a tv-m úgy döntött ma reggel nem nézhetem a híreket, megnéztem az mtv online híradóját majd a videótárban turkáltam.
Az iskolában megtanultam, a második világháború körülményeit, a gazdasági hátteret, és hogy miért kellett kidolgozni egy elvet, csakis pénz és hatalomszerzés érdekében.

Pontosan tíz éves voltam amikor, a tv-ben késő este leadták a a Nürnberg 1946 című magyar dokumentum filmet. Bár akkor ott még nem értettem meg, csak éreztem azt a torokszorongató rettegést, felháborodást, elkeseredést amit most a Dr.Mengele-ről szóló film megtekintése után talán már meg tudok fogalmazni.

Akkor régen hátrálva mentem a tv-hez és úgy kapcsoltam ki, nem akartam látni a szörnyű képeket, a gyerekekről az emberi roncsokról. Ma pedig megnézem, kényszerítem magam a látványra, mert soha de soha nem szeretném elfelejteni azokat az arcokat, és amikor emberek nagygyűléseken magyarázzák meg a holokauszt nem létét, én biztos lehessek benne, ez sajnos nem valami világméretű zsidó összeesküvés.
Ma hallani a hangokat akik felháborodottan emlegetik Sztálin kegyetlenségeit, a föld egyéb elnyomó rezsimjeinek gyilkosságait, valamint azokat a hangokat akik azt mondják, unalmas már a zsidók(hozzáteszem, lengyelek, magyarok, politikailag megbízhatatlanok milliói jutottak ugyanerre a sorsra) rinyálása a holokauszt miatt, másokkal is megtörtént ez, azok körül miért nincs felhajtás??
Mi ez ba***meg kegyetlenkedési verseny?? Egy újabb rossz történés eltörli az előző népirtás súlyát?? Hogyan merik venni a bátorságot emberek, hogy megkérdőjelezzék, felülírják ezrek, milliók halálát???

Akkor régen a tv előtt egy dolog tudatosult bennem, hogyha nem lennék zsidó, akkor is az akarnék lenni. És soha senkit nem akarok azért bántani, mert más mint én.
Ma már tudom, lehetetlen mindenkit elfogadni, olyannak szeretni amilyen. De biztosan nem fogom őket soha de soha bántani.

kapcsolodó anyagok:
http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/holokauszttagadas_gardistak_hivatalosan_nem_voltak_ott/2095870/
http://www.hirado.hu/Hirek/2009/04/21/16/Holokauszttagadas_osszefogast_surget.aspx
http://hvg.hu/cimke/holokauszttagadas.aspx

0 Response to "Múlt-kor"