Amikor Yelchin nem politizál

Bejegyezte: Bejja , 2009. június 6., szombat 7:50

Nyugi, nem írtam el a nevét, csak annyira fekszik a párhuzam a nevek közt, hogy kihagyhatatlan a cím.

Egyébként John Connor apukájáról Kyle Reese aka Anton Yelchin-ről beszélek, aki legutóbb Chekov-ot alakította a star trek legújabb filmjében, mondhatni kiemelkedően. Most sem csinálta rosszul a dolgát.


...ja a lényeg, tegnap megnéztem Balázzsal a Terminator-Salvation-t.



Remek szereplő gárdát eredményezett a nemzetek kavarodása, Marcus szerepében Sam Worthington-t láthatjuk, aki, az előző fiatal oroszsága mellett, egy kis ausztrál akcentussal fűszerezte az eseményeket. Bár ódákat zengnek róla én valaki mást jobban el tudtam volna képzelni a szerepére. Ez nem jelenti azt, hogy nem jól játszott, csak valahogy nekem Liev Schreiber, akit ugye legutóbb a Defiance-ban és az X-men Farkas-ban láthattunk, valahogy jobban passzolt volna. Mrs. Burton (Helena Bonham Carter) a szokásos tökéletest játszotta, mind emberként, mind gépként. „Nemszépsége” mellett, még mindig elragadó nő, és tökéletesen megértem a kedvenc rendezőm feleségválasztási szokásait.
Valakit majdnem kihagytam...
My name is John Connor!! (vagy négyszer elhangzik a filmben, mindannyiszor aktuálisan ájuldoztam a gyönyörtől) Nos nem is tudnék mit mondani. Christian Bale, rutinosan hozza a figurát. Mert egyszerűen jó színész. Valószínüleg a kisherceget is ugyanilyen profizmussal lenne képes megformálni. Azt adja a karaktertől, amit várunk tőle. Se többet se kevesebbet. Egyszerűen csak jó. De abból a legjobb fajta, és ezért a női szemek igen hálásak a film alatt.

Szeretném azt a marketingest se**be rúgni, aki képes volt olyan trailereket összeállíttatni, amik sajnos előre lelövik az összes izgalmat a filmben. Kicsit olyan érzésem volt, hogy már megnéztem egyszer, csak nem emlékszem a pontos történésekre. És azt gondolom, sokan ezért is illetik negatív kritikával a terminátor negyedik részét. Pedig végre a saját idejükben ütik a gépeket, végre John Connor nem egy hisztis tinédzser. Végre jöhet az igazi történés az előjáték után. (előtt?? ez az időben való csúszkálás bizonytalanná tesz.)
A harmadik rész borzalmas rendezése, történései után kellemesen visszakapjuk, a régmúlt Terminátorainak hangulatát. (Itt szeretném megköszönni Kalifornia kormányzójának a hiteles gép alakítást!:) Még mindig Ő ebben a legjobb.)
Menekülés, hajsza, fegyverek, ölés, és persze a kihagyhatatlan erkölcsi mondanivaló, mindez remek köntösbe bújtatva, igazán látványos megoldásokkal.

Másokkal ellentétben, én imádtam a "tipikus Terminátor jeleneteket" pl. a főhősök 2 cm-re való arcbámulását, a GnR zenét, és az "I'll be back"-et.

Mégis, bár sajog a szívem érte, 7/10-nél nem tudok többet adni a halálosztók kis fészkének felrobbantásáért. Közre játszik ebben, a többi szereplő semmilyensége, arctalansága.

Majdnem kihagytam a kis Jadagrace Berry-t, aki némaságával is simán lejátszotta a John Connor mókásan terhes feleségét alakító Bryce Dallas Howard-ot. Pedig neki volt már fergetegesen jó alakítása, pl a „Lány a vízben”című mesében.


0 Response to "Amikor Yelchin nem politizál"