326.

Bejegyezte: Bejja , 2008. január 28., hétfő 10:45

Kihasználom az időt ebéd helyett, nem volt "kedvem" kimenni a Lurdy házba több ezerért enni. Legalább nyugodtan írhatok pár sort. Reggel munkába jövet egész kellemes idő volt, éreztem azt a jó "dunai szelet" amitől otthon érzem magam Budapesten. És ilyenkor mindig az az ezeréves Cserháti szám zúg a fülemben aminek van egy sora: "Én itt nőttem fel, csak itt igaz az életem!" Nem tudnék és nem is akarnék máshol. Lehet jó sok lehetőséget elszalasztok és soha nem lesznek millióim, de egyszerűen szeretek így és itt élni.
Aztán eszembe jutotta tegnapi teázás Pezával anyával. A tanárokról beszéltünk és az jutott eszembe, mindig a fiatal tanárokat fikázzák, pl mikor elsős voltam volt egy Gabi nénink, a jó öreg Ili néni mellett (aki apumat is tanította) huszonéves harminconéves friss diplomás és nem ment neki...de nem csak neki az ő korosztályának egyátalán. Namármost aki akkor volt 20-30 az bizony most 40-50 és tanítja az én gyerekemet. Szeretném megvédeni a mostani fiatal tanítónéniket bácsikat. Mert velük soha semmi problémánk nem volt (egy kivételével de azt a gyerekek kivégezték) sőt sztem büszke lehet az a szülő akinek a diákját a mi Edit nénink, vagy Edina nénink neveli. Arról nem is beszélve hogy ott van Tizzy a másik Edit néni aki ugyanúgy rajong az általa "aprótalpúaknak" nevezett lényekért. És vajon kik nehezítik meg az ő dolgukat olyan indokkal hogy "most nem kapsz osztályt mert túl magasra tetted a mércét" ??? Azok a tanárok akik 20-30 éve vannak a pályán és annó béna kezdők voltak. Minden tiszteletem a kivételeknek, de sajnos nincs olyan anyuka ismerősöm akinek nem okozott volna gondot felsőben némely tanár! És egy sem fiatal pedagógus!! Röghözkötöttek és begyepesedettek, nem nyitottak az újra és még tesznek is elé ilyen olyan akadályt csak hogy biztosan pozicióban maradhassanak. Sajnos ez leginkább az általános iskolákra igaz. A középiskolai tanárok már annyira más felfogásúak...de miért?????

0 Response to "326."