344.

Bejegyezte: Bejja , 2008. március 8., szombat 10:28


Valamikor október környékén belinkeltem egy kellemes kis spanyolt (mármint filmet) És nem is néztem meg ki a rendező. Tegnap este Babával elkezdtük megnézni, (Ő belelesett és nagyon dícsérte) én pedig rögtön az elején felfedeztem benne a következőt:Gulliermo Del Toro a rendező. Sokakkal ellentétben én szerettem a Mimicet a Hellboyt és a Faun labirintusát is.
Félek/lünk BAlázzsal egyetértésben hogy ez a kicsit "rémes" Peter Pan feldolgozás nem fog hozzánk bekerülni a mozikba, vagy ha igen akkor mondjuk az "árvaház kisértete" vagy valami hasonló elmés szöveggel.
Na de vissza a filmhez. 10/10 remek rendezés, csodálatos szereplők és történet. Szpojler eshetőség vigyázz! Néni gyerekkorában egy árvaházban él, ahol sérült gyerekek is vannak, majd elkerül onnan, nagykorába örökbefogad egy HIV fertőzőtt kisfiút akinek semmit nem mondanak el egyik tényből sem. A kissráccal abba a házba költöznek ahol a néni felnőtt...itt persze kezdődnek a problémák, a kiskölök láthatatlan barátai akik közben megszaporodnak egy maszkot viselő fiúcskával is aki elmeséli hogy anyu nem anyu, és hogy Simon így hívják a kisfiút meg fog halni mert beteg, a néni múltja...torz kisfiú, vizibaleset, halál....őrült gondozónéni....bla bla bla...Aztán egyszercsak eltűnik a kölyök. Hónapokig keresik(szerencsére ebből a néző nem azt a szokásos uncsi kínlódást látja, ahoyg a szülők egymást ölik! Bár itt is ölik)És amikor anyu médiumot hoz a házhoz apu kiborul! De anyu nem hagyja magát, tudja hogy a gyerek ott van valahol a házban. Hát kincskereső játékra hívja a szellemeket . (Addigra a médiumtól megtudjuk hogy öt kisgyereket megmérgeztek a házban, és kínok közt haltak meg egy szobába zárva) Anyu felidézi az emlékeit a barátait és játék közben megtalálja a pajtában a gyerekek elégetett maradványait. Itt vége is lehetne, de hát a sajátját csak nem találja. Annak ellenére hogy beigazolódott minden amit a médium mondott apu veszi a sátorfáját. Itt jön a pillanat amikor olyan Del Toro-s lesz a mese. Anyu más néven Laura a ház egykori lakója visszarendez mindent a gyerekeknek, hogy segítsenek neki megtalálni a kisfiát, de csak nem akaródzik nekik, Aztán mikor egy rég játszott fogócskával ráveszi (ekkor már látja is őket ) hogy játszanak vele, így meg is találja a gyereket, és elmeséli neki hogy a szellemek és mindez ami történik csak addig van ameddig hisznek benne. Megkéri csukja be a szemét és ha újtra kinyitja a valóság lesz ott. És lőn a valóság: anyu véletlenül bezárta a kissrácot a pinyóba ahol az szépen meghalt. Csak a maradványait tudja felhozni. Mivel együtt akar vele lenni, öngyilkos lesz, de ezt olyan szépen...hogy az embert rázza a hideg. És a gyerekek felismerik és olyannak hiszik mint Wendy a pán péterben. Ők örök gyerekek maradnak, de Wendy megöregszik. A záró képek apukát mutatják, aki áll a házban és mosolyog, mert anyu üzen neki.

Na ez nagyon összehajított lett, de nézzétek meg!!! GYÖNYÖRŰ!! Sztem egy új Tim Burton születik/tett europidabb módon, és nagyon nagyon megérdemli az oscarokat és a díjakat. Ezzel a filmmel sem lőtt mellé a kis kövér spanyol!

És ha már filmeztem körül néztem újdonságok után is. Ime:













a következő cinié:

3 Response to "344."

Cinkapanka . . . Says:

Vhogy sejtetetm, h az utolsó nekem szól! :))) Ugye 3asban nézzük majd meg?

Unknown Says:

én legalább 2x! Veletek és Vikiékkel:) de perszehogy:)

Unknown Says:

ja ez is én vagyok csak az OBi gmailjával léptem be:)