277.
Bejegyezte: Bejja , 2007. november 5., hétfő 10:36
Licenszes vagy nem licenszes, ez itt a kérdés
Hosszas kutakodás neten való délelőttök és délutánok eltöltése után,(ez itt annyira nem fedi a valóságot, de biztosan rászántam pár órát) rá kellett ébrednem, hogy engem nem érdekel, hogy egy játék licenszes avagy nem az. Természetesen, van rossz és jó emlékem egyaránt a filmekből készített játékokról, és a játékokból készült filmekről. Az utóbbi esetre jellemzőbb sajnos a negatív felhang, vegyük csak alapul az Uwe Boll nevével fémjelzett celluloid hulladékokat, mint pl. az Alone in the dark, vagy a Blood Rayne. A játék rajongói egységesen ítélték az elmúlt évek legrosszabb játékfeldolgozásának ezt a két filmet. Számomra mai napig rejtély, hogyan szerez meg magának Uwe Boll olyan neveket, mint pl. Christian Slater, és olyan sikerjátékok rendezési jogát, mint a Far Cry vagy a Postal. De lépjünk is tovább a rosszemlékű filmeken, hiszen rengetegen vannak, akik képesek a játék élményt átültetni filmszalagra is. Jó példa erre Doom (nah, ne finnyáskodjunk, az az fps jelenet egész jó lett) a Resident Evil sorozat,vagy a Silent Hill, ami a játék ismerete nélkül is megállná a helyét a horrorfilmek túlburjánzó rengetegében.
És hogy, mi is az oka annak, hogy ezzel mélyebben foglalkozom? Hát az a Beowulf novemberi megjelenése. A Beowulf fejlesztői csapata, a hírekkel ellentétben, nem a film alapját képező játékot fejlesztette ki, hanem adott idő (a film elkészítésére, leforgatására fordított idő) alatt hozták létre a filmet pontosan követő játékot. A Robert Zemeckis és Nail Gaiman nevével fémjelzett animációs fantasy és kalandfilm, remélhetőleg éppen azt adja majd amire a gémerek vágynak. Filmvászonra vitt „végigjátszás”-t. Talán költséges árukapcsolásnak tűnhet egyszerre filmet forgatni és játékot fejleszteni, de az Ubisoft célja, a játékos keménymag megfogása. Felfoghatjuk a filmet egyfajta játék trailernek, hiszen ha egy akció és fantasy kedvelő megnézi a filmet, nagy esély van rá, hogy a játékot is szívesen kipróbálja majd. Zseniális és követendő marketingfogás mind a játékfejlesztők, mind a filmgyártók részéről. Tehát licenszes…és mégsem.
Az a sárkányos izé bigyó film (kicsit fáradt vagyok... nem, nagyon fáradt vagyok), szal az Eragon... na azt is párhuzamosan csinálták a játékkal...
A Beowulfra viszont kíváncsi leszek, review-t kérek, és megyünk a moziba!