588.

Bejegyezte: Bejja , 2009. február 2., hétfő 20:27

Hírek röviden:
-a csajok jók, idő kérdése mennyire lesznek azok együtt, de időnk az van. Peza szavai remélem megragadnak a buksikban. Lassan bemutatom őket:)
-Ezt le kell írnom NIKI NAGYON FINOM BRASSÓIT TUD KÉSZÍTENI!!
- Múlt hét vasárnap óta magam dolgozom, kicsit fáradt vagyok
-bazso anyukája jobban van
-Holnap van baba nevenapja:)
-azt írtam már hogy fáradt vagyok?:)

Tegnap Lala kívánságára NagyFőzőNapot tartottunk.
A tv paprika, mily meglepő, Paprika nevet viselő újságját három hónapja fedeztem fel magamnak, és bár ez itt nem egy gasztro-asztro blog, azért nem tudom kihagyni dicséretét. Karácsony környékén próbáltam az újságosnál, az ünnephez passzoló receptes újságot venni, de elkéstem, és az ismertebb kiadványoknak (csak hogy aktuálisak legyünk) már morzsáját sem leltem. Az újságos meglátta elkeseredésemet és felajánlotta a a fentebb említett kiadványt. Tized annyiért, remek minőséget kaptam kézhez, és akkor még nem tudtam, hogy a receptek okosak, megvalósíthatóak, és készen éppen úgy néznek ki ahogy a fényképen. Azóta minden hónapban megveszem(jó tudom, 3 hónap nem valami nagy gyűjtemény) és szerencsémre éppen a januári számhoz konyhába illő kis tartót is adtak az újságokhoz.
És akkor jöjjön a tegnapi menü. A főzési idő, 2 óra, három fogáshoz.

Leves: Mentás borsókrémleves
kell hozzá :vaj, hagyma, zöldborsó(én simán konzervet használtam, nem vagyok finnyás, meg hát tél is van) 1 l csirkelevesalap (2 kockából isteni), friss menta (kötelező), só, bors cukor, bacon szalonna(én jó sokat tettem hozzá)

A vajon megpirítjuk a hagymát, majd beletesszük a borsót és felöntjük húslével,jöhet a pici cukor, a borsót puhára főzzük, belehajigálunk 2 marék mentát, botturmix-al összeturmixoljuk, hozzáöntök egy kis főzőtejszínt, sót bele, borsot, még egy kis turmix, forr egyet és kész. Megpirítjuk a csíkokra vágott bacon szalonnát, kitálaljuk tányérba, rátesszük a pirított szalonnát, és tádááááám kész!!! (ma még hidegen jól belapátoltam a maradékot!!, ofkorz szalonna nélkül)

1.számú főétel:
Lasagna! Ehhez nem adok receptet, vegyetek két doboz knorr alapot, + jó sok zöldséget, darálthúst, gombát, kb a háromszorosát mint amit a recept ír a dobozon, és 10x annyi sajtot reszeljetek a tetejére!

2. számú főétel(nincs se desszert, se egyéb!!! Zabálós nap!)
Már a neve is imádnivaló, Andalúziai narancsos csirke
Kell hozzá: 4 evőkanál oliva olaj, némi nemű csirke(én combot ettem) de mell is mehet ki mit szeret, 1 citrom, 2 narancs, szegfűszeg(4 elég de én tettem bele vagy 7-et:)) sonka(serrano-t ír vagy pancetta, de bejja bacon függő) kakukkfű, 1 pohár sherry, 1 pohár víz

Az olajon barnára sütjük a pipit, aztán félre tesszük, a jól megmosott gyümölcsöket, feldaraboljuk, a szegfűszeget beleszurkáljuk a narancs héjába. A hagymát apróra vágjuk és a gyümölccsel együtt az olajban addig sütjük, míg a hagyma megbarnul. (Itt én elrontottam a receptet de így is isteni lett) Beleöntjük a bort és a vizet, visszatesszük a pipiket, rátesszük a kakukkfűvel becsavart bacont (sonkát) és 20-30 percig főzzük. Aztán husi ki és a gyümiket addig főzzük míg szósz sűrűségű nem lesz. Balázs rizst kapott, de neki nem kellett a szósz, nem szereti a gyümölcsöt a húshoz. De az kifogott rajta, mert a husi átvette a finom ízeket, és azt pedig mind megette:)

na mindenki próba ki! Mert isteni!!!!:)

Ha majd müxik a tvpaprika oldala, lehet képet is mutatok róla.

0 Response to "588."