481.

Bejegyezte: Bejja , 2008. augusztus 18., hétfő 8:04

Javuló tendenciát mutat az amerikai filmiparnak azon része, amely a filmvígjátékokkal foglalkozik. A nagyon ostoba, unalomig elcsépelt kizárólag fingó böfögő, és meztelen humorrral teletömött alkotásoknak ajtót mutattak, és talán képesek egészséges öniróniával feltölteni a filmeiket. Gyors egymásutánban négy olyan film is megütötte a szemem, amiben, az USA politikai nézeteiből, az emberekbe rögzült előítéletekből, "nagy " filmjeikből, és "amerikaiságukból" űznek gúnyt. A Hancock, a Zohan, után itt az Üresfejű, és a Tropic Thunder.

Tegnap este az Üresfejűhöz volt szerencsénk, a mammut jól klimatizált -10 fokos mozittermében.
Nem sokat vártunk a filmtől, Eddie Murphy sajnos az utóbbi időben nem sokat tett le az asztalra, ha csak a Norbitot vesszük alapul messzire szaladunk a mozi bejáratától is.
Természetesen nem bírtam, ki és kénytelen kelletlen elolvastam a port.hu kritikáját, és bár mélyen felháborít a mostanság megint divatos, mindent fikázzunk stílus, alaphangot adhat a film megítéléséhez. Csúnyán lehúzzák.

Sok éves játék , és filmőrületem alatt lassan megtanultam valamit, nehezen ment, pedig nagyon alap gondolat, minden filmet és játékot a helyén kell kezelni. Pl. a mass effect egy remek 10/10-es komoly rpg, fps-el tűzdelve, odafigyelést ígénylő játék. De ugyanilyen remekmű a saját kategóriájában, a saját korosztályának szóló csoportban, a Viva Pinata. Mégis képesek ugyanúgy ugyanazok az emberek osztályozni ezeket a játékokat, nagyban csökkentve a viva pinata pontszámait. A júzer meg elolvassa, és hangoztatja úton útfélen hogy ez meg az mekkora sz*r.
Úgyanígy járunk a filmekkel mostanában. Nem tanulták meg a kedves Mo-i kritikus urak és hölgyek, tisztelet a kivételnek, hogy a filmeket a helyükön kezeljék, és nézzük csak meg mit is akar mondani, miért is úgy mondja ahogy.

Visszatérve az Üresfejűre. Technikailag remekül megoldott, jellemkomikummal teletűzdelt, 90 percnyi tömény hülyeség. Én nagyon nem szeretem az amcsi komédiákat, a franciák és angolok jól kitervelt, mindig ülő többértelmű poénjain nőttem fel, de az Üresfejű minden percében hangosan röhögtem. Nem , nem nevettem, teli arccal hangosan röhögtem. És az egész nézőtér is.
A karakterek telitalálatok, nagy kedvencünk az x akta rajongó rendőr, és a lassan meleggé váló technikai főnök az űrlények közt. Sokat dob a dolgon a magyar fordítás, és a szinkron is. Az a vád pedig, hogy minden jelenettel találkozhattunk már valahol, nos ez igaz. Biztos vagyok benne nem véletlen. Gabrielle Union meg egyszerűen csak gyönyörű.
Biztosan egyszerű vagyok, de a maga kategóriájában ez a film nálam 10/10-es. Nem fogom megnézni nap mint nap, de ha jó hangulatra vágyom, és biztosra akarok menni, vagy csak nevetőjógára vágyom bizony veszek egy mozijegyet, és újra megnézem.

A mai reggel gyönyörű kifejezései: "kivánság koordinátor" "szép hajnali nap""Nagy szerelemnek nagy szar a vége" Az utóbbi kettő Jakupcsek Gabi szájából csúszott ki. Előre megfontoltan.

2 Response to "481."

JaB-En Says:

Üresfejű a listámon, a kritikával kapcsolatos kritika pedig nagyon fekszik, régóta beszélek róla, végre valaki megfogalmazta röviden, velősen.

Igaz, és a játékokkal kapcsolatban hajtogatom. Meg ugye a funkcionális játékműfajokkal kapcsolatban. "Nem lehet ugyanazzal a mércével mérni egy casual játékot, egy cybersportot, és egy interaktív storyt, sőt utóbbin belül sem ugyanaz egy mese (pl. FF) vagy épp egy horror (pl. RE). Nem ugyanazt várjuk tőlük!"