32.

Bejegyezte: Bejja , 2007. május 18., péntek 0:01

nabbazzeg... éppen hogy beütöttem a postom számát, gondoltam arra hogy, csak reggel írok a 23-as szám című filmről, de aztán ahogy szembeszaladt a 32 (ami megfordítva 23) nem szerettem volna véletlenül sem kihagyni a ma esti filmes élményem részletes élménybeszámolóját. Mivel 21:45 (a film kezdési időpontja) az akárhogy is számolom, összeadva, kivonva, szorozva vagy éppen logaritmusra emelve sem lesz 23 ezért nyugodt szívvel mesélek el minden részletet anélkül hogy furcsa összefüggéseket keresnék a nevem betű, Balázs születési dátuma, valamint a lányaim hajszálainak számszerű összege közt.

23 (remélhetőleg mindenkinek feltűnik a nyomasztó vastagítás a címben)
avagy
ne fogadj el szívességet jegyüzértől


Be kell vallanom őszintén, hogy mielőtt folytattam volna, a cím leírás után belefeküdtem egy hatalmas kád forró vízbe, hátha még jobb dolgok jutnak eszembe. Nem jutottak. Sőt, minden egyéb irányba elragadott a "képzeletem száguldó triciglije". Csak úgy mint a film alatt. De ne szaladjunk a történések elébe. Csak szépen sorban ahogy az egy "regényhez" illik.

1.
Azt hittem a sorsom, de igazából a 23 szám vezetett a mozi jegypénztárához. Igen, mostmár tudom, meg akartam nézni! Akartam a 23-at. Hívtam, könyörögtem a végzetemért. Két jegy képében jött el hozzám ezen a borzalmas estén.
2.
Mivel szerencsétlenségemre a mammut 1. jegykiadója melletti üzletben dolgozom, melynek száma 423, ezért aztán kapunk némi kis engedményt, ami diákjegyben materializálódott. Dupla széket kértem a 21:45-kor kezdődő előadásra, a 7/a 7/b számokat kaptuk, 1-es terem 15-sor.
3.
Szerettünk volna leülni, de a székünkön már kucorgott egykedvesen mosolygó pár, akik közölték hogy az ő jegyük is ugyanoda szól. És valóban 4 ugyanoda szóló jegyünk volt.
4.
Gondoltuk nem baj, hiszen úgysem lesz tele a terem, majd szépen elüldögélünk a 8/a 8/b-n. De nem ez történt. Telt ház lett, már ami a hátsó, általunk jobban kedvelt szektorra vonatkozott. Némi idegesség után kimentem a jegykezelőkhöz, akik mosolyogva tudatták velem, hogy péntekre kaptam jegyet. Nesze neked, ülhettünk az 5. sor szélére...
5.
A sztori remek ötlet, ügyes kis fordulatokkal, jó képi hatásokkal, remek trükkökkel (jah az még a die hard 4 előzetese volt! bocsi!)
6.
Most leszögezném, hogy nagyon szeretem Joel Schumacher filmjeit, (a régi blogomon egyszer erről írtam is egy apró szösszenetet, de itt is megemlíteném az összeomlást, a fülkét, az operaház fantomját, és még sorolhatnám) és azt is hogy Jim Carrey-t annyira nem kedvelem. Vannak filmjei amiben megcsillogtatja valóban létező páratlan tehetségét , mint például a Truman show, vagy a makulátlan elme...
7.
És mivel láttam ennek a filmnek a bemutatóját, reménykedhettem abban, hogy újra talákozhatok ezen oldalával. Úgy gondolom, sok mindent elárul, ha azt mondom a legjobb alakítást a filmben NED a kutya (fedőnevén a holtak őrzője) nyújtja. (na jó az öngyilkos szőke nőnek remek ciciket kreáltak a kis mandula szeméhez)
8.
Főhősünk Jim kutyasintér, éldegél kis feleségével, aki mittudomén mit csinál a nappali festésén kivül, és nevelgetik fiúgyermeküket, aki láthatólag apához áll közelebb érzelmileg.
9.
Anya ajándékot vesz apának a szülinapjára egy könyv formájában, amit apa kiolvas és fejezetről fejezetre, mondatról mondatra magára ismer. Senkiben nem bízik paranoia legbizarrabb változatai lépnek fel. (késmánia, testre filccel irogatás, női cipő számlálása)Sajnos közel sem olyan ijesztő az átalakulás ami ezután történik, mint azt a trailerből kivehető volt.
10.
Kutatás nyomozás, NED a kutya rendszeres megjelenése, mint a sors képviselője.
11.
Apuról a végén kiderül, hogy nem más mint egy amnéziában szenvedő balfasz, aki megölte a barátnőjét az egyetemen, mert az egyik tanárával hancurozott.
12.
Érzelmi szálak, csöpögős apa fiú, feleség férj, anya család jelenetek. Persze a végén minden megoldódik, kiderül a könyvet apa írta a 23-as szám bűvöletében, még őrületében.
13.
Zárókép, ül a börtönben, kis családja körében boldogan, majd jimes kis gonosz szemvillanás, az óramutatók a 2-es és 3-as számon pihennek.
Kb ennyi és ennyit is ér, ez az unalmas, sin city-s elemeket felvonultató, szánalmas próbálkozás.
2/10 (ebből 1 pont NED-é)

és hogy kilegyen a 23 ezért még 10 szót idebiggyesztek:

Megyek filmezni, mert a stigmatára vágyom napok óta!
jó éjszakát!

0 Response to "32."