159.

Bejegyezte: Bejja , 2007. augusztus 7., kedd 8:22

Krizantém.

Imádom, annak ellenére hogy azzal sokkol mindenki hogy temetővirág. Nekem soha nem ez jut róla eszembe. Hanem a következő.


Egy kínai legenda szerint ezt a növényt gyerekek egy csapata hozta a Sárkány Szigetről. A császár azzal bocsátotta őket útjukra, hogy hozzanak el neki egy varázslatos füvet, amely örök fiatalsággal áldhatná meg őt. Varázsfű helyett a gyermekek egy arany krizantémmal tértek vissza.


A japánoknál a következő legenda szerint Izanagi istent és Izanami istennőt felhőhídon küldték a Földre. Izanami teremtette a szelet, a hegyeket és az óceánokat, ám meghalt, miközben a tűz istenét teremtette. Izanagi a keresésére indult az alvilágba, hogy visszahozza, ott rá is talált, ám Izanami maradni akart. Visszatérte után Izanagi levetette ruháit, hogy ezzel megtisztítsa magát. Az ékszerei virágokká változtak: a karkötője írisszé, a nyaklánca arany krizantémmá. Tíz évszázada egy 16 szirmú krizantém a Japán császárság és a hosszú élet jelképe. A Japán zászlón látható piros kör is egy stilizált krizantém.




A ma reggelem jól indult, igazából nem is kellett volna felkelnem, mert Chrissi lemondta a mai napi találkozót. Az a furi hogy tegnap elgondolkoztam azon hogy lemondom én mert hulla voltam, dehát csak nem szúrok ki vele...he he he jól jött ki.
Balázs hiányát nem enyhítette hogy a pólójában aludtam, a párnájába fúrtam magam, Inkább csak rontott a dolgon, fél egykor még sms-t írtunk egymásnak.
És bár tudom hogy ma jönne haza, azzal is tisztában vagyok hogy maradni fog még, mert jól érzi magát. Nem hibáztatom, én is maradnék. De ettől még nem érzem magam jobban.


Este Melcsi kifosztotta a sminkes készletem, felpróbálta az összes cipőm, és kiszedett valami táskát magának a gyüjteményemből.


És most visszaájulok alukálni...

1 Response to "159."

Melccsy Says:

Kifosztottam. Nyenyenye